Účtovanie pohľadávok a záväzkov, účtovanie nákladov a výnosov a výsledok hospodárenia, finančné účty

Program seminára
- Účtovanie pohľadávok a záväzkov, nákladov a výnosov a výsledok hospodárenia, účtovanie na finančných účtoch (peniaze, ceniny, účty v bankách, bankové úvery, finančné výpomoci a krátkodobý finančný majetok) pre začiatočníkov – pre subjekty územnej samosprávy (obce, VÚC a ich rozpočtové a príspevkové organizácie) podľa Opatrenia Ministerstva financií SR zo dňa 12. 12. 2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové a príspevkové organizácie, vrátane novely postupov účtovania podľa Opatrenia Ministerstva financií SR zo 7. 12. 2023 č. MF/014915/2023-361.
- Vymedzenie pojmov pohľadávky a záväzky
- Členenie pohľadávok a záväzkov
- Analytická evidencia pohľadávok a záväzkov
- Obsahová náplň vybraných účtov pohľadávok a záväzkov
- Oceňovanie pohľadávok a záväzkov
- Účtovanie vybraných pohľadávok a záväzkov a ich vykazovanie v súvahe
- Odpis pohľadávok
- Opravné položky k pohľadávkam
- Vyrovnanie pohľadávok a záväzkov
- Vymedzenie nákladov a výnosov
- Vznik výsledku hospodárenia
- Časové rozlíšenie nákladov a výnosov
- Účtovanie nákladov a výnosov
- Účtovanie na účtoch časového rozlíšenia nákladov a výnosov
- Pokladnica a ceniny
- Účty v bankách
- Bankové úvery
- Finančné výpomoci
- Krátkodobý finančný majetok
- Opravná položka ku krátkodobému finančnému majetku
Komu je seminár určený
Táto ponuka je určená pre pracovníkov obcí, vyšších územných celkov (VÚC) a ich podriadených rozpočtových a príspevkových organizácií, konkrétne:
Kontrolórov a pracovníkov zodpovedných za dohľad, ktorí pri svojej práci využívajú účtovné údaje (napr. kontrolóri obcí).
Účtovníkov a ekonómov, ktorí sa starajú o vedenie účtovníctva a finančnú agendu.
Nových pracovníkov v oblasti účtovníctva a ekonomiky, ktorí si chcú osvojiť komplexný prehľad o účtovníctve v organizáciách územnej samosprávy.
Časový harmonogram:
9:00 – 10:45 odborná prednáška
11:00 –12:00 odborná prednáška
12:15 –13:15 odpovede na otázky
Organizačné pokyny:
Po prijatí Vašej prihlášky Vám čo najskôr zašleme potvrdenie o registrácii. Prihlasovacie údaje a pracovné materiály Vám budú doručené na e-mailovú adresu uvedenú v prihláške. Okrem účasti na seminári získate aj prístup k jeho záznamu, ktorý bude dostupný minimálne 10 dní po skončení.
Ak máte otázky na lektorku, môžete ich spolu s prihláškou zaslať e-mailom na adresu Vesny, n. o. V záverečnej časti prednášky bude vyhradený priestor na odpovede na otázky.
Prihlásiť sa môžete nasledovnými spôsobmi:
E-mailom na info@agenturavesna.sk – stačí zaslať údaje potrebné na registráciu (pozri sekciu Záväzná prihláška na konci dokumentu).
Telefonicky na čísle 0948 616 063.
Na seminár sa môžete prihlásiť najneskôr do 13.05.2025 do 20:00. Účasť na školení je možné stornovať najneskôr 2 dni pred konaním školenia bez akýchkoľvek sankcií.
Úhrada poplatku
- Platba vopred – ako variabilný symbol uveďte IČO vysielajúcej organizácie. Po zaevidovaní úhrady Vám bude zaslaná faktúra s potvrdenou platbou a sumou k úhrade 0€. Číslo účtu: SK04 8330 0000 0024 0116 8188
- Platba na základe faktúry – po odoslaní prihlášky a jej potvrdení Vám vystavíme faktúru, ktorú uhradíte podľa uvedených platobných údajov.
Zmluvné podmienky
Účastnícky poplatok je 39,94 € na osobu. Zaslaním prihlášky za seminár zmluvné strany uzatvárajú dohodu podľa zákona o cenách. Cena je dohodnutá v zmysle zákona NR SR č. 18/1996 Z. z. o cenách a zahŕňa náklady na akciu.
Zmluvný vzťah vzniká medzi vysielacou organizáciou a VESNOU.
VESNA, n.o. nie je platcom DPH.
Nezisková organizácia VESNA Smolenická 14, 851 05 Bratislava IČO: 457 391 53 | DIČ: 202 361 3372 | Mobil (technické, organizačné a fakturačné otázky): 0948 616 063 Mobil (odborné otázky k obsahu): 0905 616 797 |