Účtovanie pohľadávok a záväzkov, účtovanie nákladov a výnosov a výsledok hospodárenia, finančné účty

Program seminára

  • Účtovanie pohľadávok a záväzkov, nákladov a výnosov a výsledok hospodárenia, účtovanie na finančných účtoch (peniaze, ceniny, účty v bankách, bankové úvery, finančné výpomoci a krátkodobý finančný majetok) pre začiatočníkov – pre subjekty územnej samosprávy (obce, VÚC a ich rozpočtové a príspevkové organizácie) podľa Opatrenia Ministerstva financií SR zo dňa 12. 12. 2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové a príspevkové organizácie, vrátane novely postupov účtovania podľa Opatrenia Ministerstva financií SR zo 7. 12. 2023 č. MF/014915/2023-361.
  • Vymedzenie pojmov pohľadávky a záväzky
  • Členenie pohľadávok a záväzkov
  • Analytická evidencia pohľadávok a záväzkov
  • Obsahová náplň vybraných účtov pohľadávok a záväzkov
  • Oceňovanie pohľadávok a záväzkov
  • Účtovanie vybraných pohľadávok a záväzkov a ich vykazovanie v súvahe
  • Odpis pohľadávok
  • Opravné položky k pohľadávkam
  • Vyrovnanie pohľadávok a záväzkov
  • Vymedzenie nákladov a výnosov
  • Vznik výsledku hospodárenia
  • Časové rozlíšenie nákladov a výnosov
  • Účtovanie nákladov a výnosov
  • Účtovanie na účtoch časového rozlíšenia nákladov a výnosov
  • Pokladnica a ceniny
  • Účty v bankách
  • Bankové úvery
  • Finančné výpomoci
  • Krátkodobý finančný majetok
  • Opravná položka ku krátkodobému finančnému majetku

Komu je seminár určený

Táto ponuka je určená pre pracovníkov obcí, vyšších územných celkov (VÚC) a ich podriadených rozpočtových a príspevkových organizácií, konkrétne:

Kontrolórov a pracovníkov zodpovedných za dohľad, ktorí pri svojej práci využívajú účtovné údaje (napr. kontrolóri obcí).

Účtovníkov a ekonómov, ktorí sa starajú o vedenie účtovníctva a finančnú agendu.

Nových pracovníkov v oblasti účtovníctva a ekonomiky, ktorí si chcú osvojiť komplexný prehľad o účtovníctve v organizáciách územnej samosprávy.

Časový harmonogram:

9:00 – 10:45 odborná prednáška

11:00 –12:00 odborná prednáška

12:15 –13:15 odpovede na otázky

Organizačné pokyny:

Po prijatí Vašej prihlášky Vám čo najskôr zašleme potvrdenie o registrácii. Prihlasovacie údaje a pracovné materiály Vám budú doručené na e-mailovú adresu uvedenú v prihláške.   Okrem účasti na seminári získate aj prístup k jeho záznamu, ktorý bude dostupný minimálne 10 dní po skončení.

Ak máte otázky na lektorku, môžete ich spolu s prihláškou zaslať e-mailom na adresu Vesny, n. o. V záverečnej časti prednášky bude vyhradený priestor na odpovede na otázky.

Prihlásiť sa môžete nasledovnými spôsobmi:

E-mailom na info@agenturavesna.sk – stačí zaslať údaje potrebné na registráciu (pozri sekciu Záväzná prihláška na konci dokumentu).

Telefonicky na čísle 0948 616 063.

Na seminár sa môžete prihlásiť najneskôr do 13.05.2025 do 20:00. Účasť na školení je možné stornovať najneskôr 2 dni pred konaním školenia bez akýchkoľvek sankcií.

Úhrada poplatku

  • Platba vopred – ako variabilný symbol uveďte IČO vysielajúcej organizácie. Po zaevidovaní úhrady Vám bude zaslaná faktúra s potvrdenou platbou a sumou k úhrade 0€. Číslo účtu: SK04 8330 0000 0024 0116 8188
  • Platba na základe faktúry – po odoslaní prihlášky a jej potvrdení Vám vystavíme faktúru, ktorú uhradíte podľa uvedených platobných údajov.

Zmluvné podmienky

Účastnícky poplatok je 39,94 € na osobu. Zaslaním prihlášky za seminár zmluvné strany uzatvárajú dohodu podľa zákona o cenách. Cena je dohodnutá v zmysle zákona NR SR č. 18/1996 Z. z. o cenách a zahŕňa náklady na akciu.

Zmluvný vzťah vzniká medzi vysielacou organizáciou a VESNOU.

VESNA, n.o. nie je platcom DPH.

Nezisková organizácia VESNA
Smolenická 14, 851 05 Bratislava
IČO: 457 391 53 | DIČ: 202 361 3372
Mobil (technické, organizačné a fakturačné otázky): 0948 616 063
Mobil (odborné otázky k obsahu): 0905 616 797